Vind u dat u niet netjes bent behandeld door het Werkplein Hart van West Brabant of een medewerker daarvan, dan kunt u een klacht indienen. Dit is wat anders dan een bezwaar indienen. Een bezwaar is gericht tegen een besluit van het Werkplein. Het zijn dus twee verschillende procedures.
Klachtenregeling
Heeft u een klacht? Graag gaan we met u in gesprek. Vaak is een klacht met een eenvoudig antwoord aan de balie of via een telefoontje te verhelpen. Als u niet tevreden bent met de mondelinge afhandeling van uw klacht, dan kunt u een schriftelijke klacht indienen. Wij handelen uw klacht volgens een vastgestelde klachtenprocedure af. Denk eraan dat u uw naam, uw adres, de datum en uw handtekening invult. Daarnaast is het belangrijk dat u duidelijk aangeeft wat er is gebeurd. U kunt het formulier per post of e-mail indienen. Anonieme klachten worden niet in behandeling genomen. Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld.
pdf Formulier schriftelijke klacht (PDF, 152.78 KB)
Bezwaar maken
Bent u het niet eens met een besluit van het Werkplein? Of vindt u dat er niet op tijd is beslist over uw aanvraag? Dan kunt u ons bellen. We nemen dan samen met u het besluit door. Komen we er niet uit? Dan kunt u bezwaar maken. Zorg ervoor dat u het bezwaar verstuurt binnen zes weken na de verzenddatum van het besluit. U kunt het formulier alleen per post indienen. Het Werkplein neemt een beslissing op uw bezwaar. Bent u het niet eens met deze beslissing, dan kunt u eventueel beroep instellen bij de rechtbank. Alle bezwaren behandelen we vertrouwelijk en volgens een vastgestelde procedure.
pdf Formulier bezwaar maken (PDF, 206.41 KB)